Dos días
Publicerat den

Dag 3. Någon jag skulle offra mitt liv för.
 
Den här var svår. Jag borde kunna säga att jag skulle offra mitt liv för typ mina föräldrar, men jag är säker på att dom hellre skulle låta mig leva. Och hur realistiskt är det liksom? Hur ofta ställs man inför det valet? Samtidigt, om min syster var i behov av ett organ och jag matchade väldigt bra så skulle jag absolut donera en njure även om det innebar en risk för mig. 
 
Jag hoppas dock att jag skulle riskera mitt liv för att rädda en total främling. Hur konstigt låter inte det? Inte min familj men en främling (fast självklart skulle jag göra det på min familj också!). Tänk dig att en liten flicka sprang ut på gatan framför massa bilar, jag hoppas att jag skulle springa efter. Om jag såg någon stå på ett spår så skulle jag springa dit. Om jag kunde offra mitt liv för att rädda 20 andra så skulle jag göra det. 
 
I så fall borde jag vara död nu. Har du tänkt på det? Tänk hur många människor i fattigdom, svält och misär som skulle kunna leva på vad jag i mitt svenssonliv förbrukar på bara en dag. 
 
 
________________________________________________________________________________________________
 
Dag 4. Två bloggtips - Varför just dem?
 
Jag går till och från med bloggar, vissa sparar jag till och med på i månader för att läsa ikapp senare (så gör jag faktiskt med serier också!) Två jag dock alltid läser är:
 
 
 
 
 
Egoina, skitrolig tjej med bra värderingar och funderingar. På något sätt en skön kontrast till alla modebloggar och ideal, även om hon är så fin att man får komplex.
 
 
Min bästisfästis blogg, inte bara för att hon är min bästisfästis utan för att hon har en bra blogg där hon bloggar om lite allt möjligt vardagligt, plus fina foton på både naturen och henne. Framförallt läser jag ju den för att jag är med ibland :D






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?