Känn ingen sorg
Publicerat den

 
Visst, filmen var mycket bra. Adam är snygg. Musiken var såklart bra, allt Håkan rör vid blir guld. Som Sofia sa; som alltid i svenska filmer är det obligatoriskt att få se minst ett par nakna bröst. Det fick vi. 
 
Om du inte sett filmen och planerar att göra det (det borde du!) och inte vill veta något alls rekommenderar jag dig att sluta läsa nu. Men jag tänker inte avslöja om någon typ dör genom att bli påkörd av en spårvagn och blir en fjäril i sitt nästa liv
 
 
 ___________________________________________________________________________________________
 Det kunde ha blivit mycket mycket bättre enligt mig. Filmen är alltså inte baserad på Håkans liv, utan på hans låtar. Huvudpersonerna har liksom namn från hans låtar, till exempel Lena från "Kom igen Lena". Dock kändes filmen ibland som en musikvideo till en låt, hade man hört en låten sen innan visste man exakt vad som skulle hända. Från första stund visste man hur personen var och hur allt skulle sluta, VÄLDIGT förutsägbart. Som Eva, som Sofia sa (igen) "I knew you were trouble when you walked in". 
 
 
 
      Det var framförallt två saker jag INTE gillade alls: 
 
  • Ibland blev det typ övernaturligt, och nu pratar jag inte om att han pratade med en räka när han var hög. Typ noter regnade ner fult, att hans spegelbild pratade tillbaka. Var han hög då också, jag fattar inte? Det var fult.
 
  • Att dom HELA HELA HELA JÄVLA tiden vävde in låttititlar eller citat i filmen. Typ Att Johnny sa till huvudpersonen Pål "du, jag vet vilken dy hon varit i" VILKEN JÄVLA DY? Även om hon hade haft det svårt så passade det inte alls in i manus. I slutet sa Påls farfar också "Om du vill ha en idiot lägg din hand i min". Det passade inte in. Alls. Fy. 
 
Men filmen var väl bra. Man får skratta, man får hata karaktärer (personligen hatade jag både Eva och Johnny från första stund).
 
Om ni aldrig varit i Göteborg får ni definitvt åka dit också. 
Temat Göteborg blev ibland väldigt överdrivet, gillar Göteborg men det var inte gött. 
 
 Gillar skådepelarna,framför allt Josefin Neldén (Tjenare Kungen) och Adam Lundgren (Torka aldrig tårar utan handskar)
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?